Αρχική Τοπικά Ελένη Μακρή: «Πέντε βασικοί κανόνες για ασφαλέστερη οδήγηση»

Ελένη Μακρή: «Πέντε βασικοί κανόνες για ασφαλέστερη οδήγηση»

Για να μην υπάρξουν άλλα θύματα στην άσφαλτο, ας ξεκινήσουμε να διορθώνουμε όσα απαιτούν μόνο την ατομική μας προσπάθεια.

 

Στις μέρες μας μπορούμε να ισχυριστούμε ότι οδηγούμε πιο ασφαλή αυτοκίνητα σε πιο ασφαλείς δρόμους, δεκαετίες διαφημίσεων και δημόσιων εκστρατειών μας έχουν κάνει καλύτερους οδηγούς.

Παρόλη την πρόοδο που έχει επιτευχθεί, δυστυχώς, τα ποσοστά των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων παραμένουν υψηλά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας μόνο το 2017 είχαμε 9.416 τροχαία ατυχήματα από τα οποία 679 θανατηφόρα και 607 σοβαρά με αποτέλεσμα 730 θανάτους,704 βαριά και 12.070 ελαφριά τραυματισμένους. Ακόμη, τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν η κύρια αιτία θανάτου για άτομα ηλικίας  μεταξύ 18 και 55 χρονών.

Η βελτίωση της τεχνολογίας έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού τροχαίων, αλλά το ανθρώπινο λάθος παραμένει ο κύριος παράγοντας στα ατυχήματα. Ο καλύτερος τρόπος για να μειωθεί το ρίσκο εμπλοκής σε ένα τροχαίο ατύχημα είναι η εξάσκηση στην ασφαλή οδική συμπεριφορά.

Είτε κάποιος μαθαίνει τώρα να οδηγεί, είτε βρίσκεται πολλά χρόνια πίσω από το τιμόνι είναι καλό να υπενθυμίζει στον εαυτό του κάποιους βασικούς κανόνες ώστε να βοηθήσουν και τον ίδιο και τους επιβάτες που μεταφέρει να φτάσουν ασφαλείς στον προορισμό τους:

Ζώνη – προσοχή – ταχύτητα – αμυντική οδήγηση – αλκοόλ

Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας η οποία ισχύει για όλους τους επιβάτες και για αυτούς που κάθονται στα πίσω καθίσματα, για την προστασία της υγείας μας και όχι για την αποφυγή προστίμου από την αστυνομία.

Είμαστε προσηλωμένοι στην οδήγηση αποφεύγοντας τη χρήση κινητού τηλεφώνου, να τρώμε, να βαφόμαστε, ιδιαίτερα προσεκτικοί στις κακές καιρικές συνθήκες και στη διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα.

Αποφεύγουμε μεγάλες ταχύτητες. Το 12,4% των ατυχημάτων που συνέβησαν το 2017 ήταν αποτέλεσμα της υπερβολικής ταχύτητας.

Υιοθετούμε τον αμυντικό τρόπο οδήγησης που έχει να κάνει με τη δυνατότητά μας ως οδηγοί  να προσαρμόζουμε τον τρόπο που κινείται το όχημά μας, να προβλέπουμε, να αποφεύγουμε, να αποτρέπουμε πιθανούς οδικούς κινδύνους, να διαχειριζόμαστε με σύνεση και ηρεμία κάθε οδηγικό θέμα.Σε χώρες του εξωτερικού υπάρχουν ειδικά μαθήματα για να εξασκηθεί κάποιος στην αμυντική οδήγηση.

Και τέλος λέμε όχι στην κατανάλωση αλκοόλ, στον  πιο επιβαρυντικό παράγοντα στην οδική ασφάλεια. Το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων (σχεδόν 30%) οφείλονται  σε μεθυσμένους οδηγούς. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) σε ετήσια βάση περισσότεροι από 5.000 θάνατοι στην Ευρώπη εξακολουθούν να προκαλούνται από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.Οι περισσότεροι από αυτούς τους θανάτους θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί, αν ο οδηγός δεν χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητο μεθυσμένος.

Η επιλογή να αποφύγει κάποιος να οδηγήσει έχοντας πιεί ή να ζητήσει από έναν φίλο του να οδηγήσει ή να επιλέξει τη χρήση του ταξί, μπορεί να μην είναι τόσο βολική για τον ίδιο, αλλά δεν συγκρίνεται με τις ολέθριες επιπτώσεις του να οδηγεί μεθυσμένος. Επίσης ο θεσμός του “designateddriver”, του οδηγού της παρέας δηλαδή που αναλαμβάνει την υποχρέωση να μην πιει γίνεται όλο και πιο διαδεδομένος.

Γράφεται συχνά ότι η Ελλάδα πεθαίνει στην άσφαλτο. Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, αλλά η χώρα μας καταγράφει θλιβερή πρωτιά στο θέμα οδικής ασφάλειας. Ας ξεκινήσουμε να διορθώνουμε τουλάχιστον όσα απαιτούν μόνο την ατομική μας προσπάθεια.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.