Αρχική Πολιτική Καραναστάσης: Ξεκινά ο Ε65 από Λαμία για Ξυνιάδα! Διαψεύσαμε τις Κασσάνδρες!

Καραναστάσης: Ξεκινά ο Ε65 από Λαμία για Ξυνιάδα! Διαψεύσαμε τις Κασσάνδρες!

Κυρώθηκε, το απόγευμα της Πέμπτης 20 Δεκεμβρίου 2018 στη Βουλή με εισηγητή τον βουλευτή Φθιώτιδας Απ. Καραναστάση η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του παραχωρησιούχου για την κατασκευή του Νότιου τμήματος (ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα) του αυτοκινητόδρομου Ε65, και όπως είπε ο ίδιος ο βουlευτής: «… διαψεύδοντας τις πάσης φύσεως και προελεύσεως Κασσάνδρες, που είχαν προεξοφλήσει την απόρριψή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μιλούσαν για Μαυρογιαλούρους, για ψεύτες και άλλα κοσμητικά επίθετα.»

 

Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου του κ. Καραναστάση:

 

Χρειάστηκε να περάσουν 11 χρόνια από την αρχική σύμβαση για να μπουν οι βάσεις για την ολοκλήρωση του έργου. Στο διάστημα αυτό, ένα έργο που ξεκίνησε με συνθήκες πρωτοφανούς προχειρότητας, χωρίς μελέτες, χωρίς πρόβλεψη για τα συνοδά έργα, για την αλληλεπίδρασή του με τα άλλα μεγάλα έργα της περιοχής (ΠΑΘΕ, σιδηρόδρομος), για την αντιμετώπιση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων κλπ., κατέληξε να γίνει ένα σύγχρονο γεφύρι της Άρτας.

Όταν, δε, ενέσκηψε και η οικονομική κρίση, μπήκε στο κρεββάτι του Προκρούστη και από τα 180 περίπου χιλιόμετρα του αρχικού σχεδιασμού, αποφασίστηκε να κατασκευαστούν μόνο τα 78 του μεσαίου, εύκολου τμήματος (Ξυνιάδα – Τρίκαλα).

Η ανικανότητα των προηγούμενων κυβερνήσεων έδωσε στη χώρα ένα ασφαλτοστρωμένο κομμάτι που ξεκινά από το πουθενά και καταλήγει στο πουθενά και που, όχι τυχαία, χαρακτηρίστηκε – ειρωνικά – ως αεροδρόμιο Δυτικής Θεσσαλίας.

Ούτε όμως αυτό, το ακρωτηριασμένο κομμάτι, στάθηκαν ικανοί να ολοκληρώσουν και έπρεπε να έρθει η τωρινή κυβέρνηση, η οποία το ολοκλήρωσε και το παρέδωσε σε χρήση στο τέλος του 2017.

Με την σύμβαση που κυρώθηκε σήμερα από τη Βουλή, ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του Νότιου Τμήματος, ενώ είναι σε εξέλιξη η προσπάθεια της κυβέρνησης για εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή και του Βόρειου τμήματος και την ολοκλήρωση του έργου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμβαση αυτή είναι αποτέλεσμα μακρών διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τόσο για τη σκοπιμότητα της κατασκευής, όσο και για την χρηματοδότηση και τη διαδικασία ανάθεσης του έργου. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το ότι πετύχαμε να απαλλαγεί το δημόσιο από την υποχρέωση επιδότησης της λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου, σε περίπτωση που είναι ζημιογόνος.

Τελικά, με την έγκριση των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελεγκτικού Συνεδρίου και με εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) / ΕΣΠΑ 2014 – 2020, το έργο είναι έτοιμο να ξεκινήσει αμέσως μετά τη δημοσίευση της κύρωσης της σύμβασης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Δεδομένου, δε, ότι, αυτή τη φορά η κυβέρνηση έχει μεριμνήσει για όλα τα συνοδά έργα και έχει διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξουν καθυστερήσεις από άλλους παράγοντες (απαλλοτριώσεις κλπ.), το έργο αυτό θα είναι το πρώτο αυτής της κλίμακας που θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματός του (36 μήνες), ενώ, παράλληλα, θα αντιμετωπισθούν μόνιμα τα προβλήματα από πλημμυρικά φαινόμενα στα ρέματα της περιοχής και στην Γερμανική τάφρο και δρομολογείται η οριστική αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών για ολόκληρη την κοιλάδα του Σπερχειού.

 

 

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Δ. ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Ν. Φθιώτιδας

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ε65: Εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η κατασκευή του Λαμία – Ξυνιάδα

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.