Αρχική Τοπικά Λαμία: Πλήθος εκπαιδευτικές δράσεις για τα ΑμεΑ από το 18ο Δημοτικό Σχολείο...

Λαμία: Πλήθος εκπαιδευτικές δράσεις για τα ΑμεΑ από το 18ο Δημοτικό Σχολείο (ΦΩΤΟ)

3ημερες Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ από το 18ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας…

 

Με αφορμή το σύνθημα ενημερωτικής εκστρατείας του Paul Shaw (Άγγλου εκπαιδευτικού) για ΑΜΕΑ:

“The best schools have always done more than just prepare students for tests. They raise awareness of the world in which we live and try to make it a better place.”

«Τα καλύτερα σχολεία κάνουν πάντα περισσότερα από το να προετοιμάζουν απλώς τους μαθητές για εξετάσεις. Αναπτύσσουν την αντίληψη για τον κόσμο στον οποίο ζούμε και προσπαθούν να τον κάνουν καλύτερο…»

Στο πλαίσιο εορτασμού της 3ης Δεκέμβρη, της Παγκόσμιας Ημέρας για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες, στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας υλοποιήθηκαν ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους σχετικά με τις ιδιαιτερότητες, τις ανάγκες & τα δικαιώματα αυτών των ατόμων.

Τα άτομα με αναπηρία αντιμετωπίζουν συχνά δυσκολίες στην καθημερινότητά τους είτε λόγω των ακατάλληλων υποδομών είτε λόγω της αρνητικής συμπεριφοράς & στάσης άλλων ανθρώπων.

Η γνώση της διαφορετικότητας από μικρή ηλικία και η εξοικείωση με αυτή, προάγει την αποδοχή της και την επίδειξη σεβασμού προς τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Είναι αναγκαίο να καλλιεργηθεί η αντίληψη ότι ως κοινωνία έχουμε την ευθύνη να εξασφαλιστεί η δυνατότητα ίσων ευκαιριών στη μάθηση και η ισότιμη πρόσβαση αυτών των μαθητών/τριών στην εκπαίδευση, καθώς και η μετέπειτα ομαλή ενταξιακή πορεία τους στην ενήλικη ζωή με αυτονομία και αξιοπρέπεια. Τα σημερινά ενημερωμένα παιδιά θα μπορούν πραγματικά να κάνουν τη διαφορά ως ενσυνείδητοι πολίτες στο μέλλον.

Στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας διοργανώθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες για την διάδοση του ιδιαίτερου κοινωνικού μηνύματος της Παγκόσμιας Ημέρας ΑΜΕΑ:

ΔΕΥΤΕΡΑ 3-12-2018:

  • Διανομή ενημερωτικού δισέλιδου στους μαθητές/τριες με συμβουλές (κείμενο γραμμένο από χρήστη αμαξιδίου, μετάφραση από αγγλικά) για την συμπεριφορά που αρμόζει σε μια πιθανή συνάντηση με άτομο με κινητικά προβλήματα, ώστε να το κάνουμε να νιώσει ευπρόσδεκτο, αλλά και να μην του προκαλέσουμε άθελά μας αμηχανία. Επιπλέον στόχος να ενημερωθούν οι γονείς/κηδεμόνες τους, δημιουργώντας ένα έναυσμα διαλόγου για να συζητήσουν περαιτέρω με τα παιδιά τους.
  • Διαθεματική προσέγγιση με μάθημα αγγλικής γλώσσας στις τάξεις Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄: ανάλυση κατάλληλων κειμένων και γλωσσικών ασκήσεων στα αγγλικά με θέμα την αποδοχή της αναπηρίας.

 

ΤΡΙΤΗ 4-12-2018:

  • Προβολή βίντεο για την ανάδειξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων ατόμων με ειδικές ανάγκες:
  • στις τάξεις Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄: σύντομη ταινία με τίτλο «ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗ» η οποία παρουσιάζει τις δυσκολίες στις μετακινήσεις ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα (δείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=J65coidecrM) & απόσπασμα από καθιστό αγώνα Πετοσφαίρισης (Sitting volleyball) (δείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=uXLSzwJoT4M)
  • στις τάξεις Α΄, Β΄ & Γ΄: ταινία κινουμένων σχεδίων με τίτλο «Άρθουρ – Το αναπηρικό καροτσάκι» (δείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=GEib8nz5hAE) & απόσπασμα από αγώνα του παραολυμπιακού αθλήματος GOALBALL (δείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=0bZ51jzmbAQ)
  • Οργάνωση παιχνιδιών και αθλοπαιδιών με προσομοίωση παραολυμπιακών αθλημάτων, με στόχο να αποτελέσουν το ερέθισμα να έρθουν οι μαθητές/τριες βιωματικά στην θέση κάποιου με κινητικό πρόβλημα, έτσι ώστε να γίνουν πιο υποστηρικτικοί στην πραγματική ζωή:
  • Α΄, Β΄ & Γ΄: Ομαδική ζωγραφική με το στόμα
  • Γ΄: Τυφλόμυγα
  • Δ΄ &  Ε΄: Καλαθοσφαίριση με χρήση ενός χεριού
  • ΣΤ΄: Goalball (παιχνίδι με μπάλα & καλυμμένα μάτια)

ΤΕΤΑΡΤΗ 5-12-2018

  • Διαδραστική-βιωματική παρουσίαση από το Σωματείο Ατόμων με Αναπηρία Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας (αριθμεί πάνω από 500 ενεργά μέλη). Η κ. Τσώνου Κωνσταντία (πρόεδρος του Δ.Σ.) και η κ. Ανεστοπούλου Αθηνά (μέλος) απευθύνθηκαν με κατάλληλο υλικό σε δύο ηλικιακές ομάδες:
  • στις τάξεις Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄: συζήτηση, ανάλυση του συστήματος Braille για τυφλούς και παραδείγματα από την νηπιακή εκπαίδευση, παραμύθι αφής, ψηλάφηση κειμένου Braille, παιχνίδι αφής με μπάλα με ήχο, βιωματικό ζευγάρι «τυφλός & οδηγός»
  • στις τάξεις Α΄, Β΄ & Γ΄: συζήτηση, παιχνίδι αφής με μπάλα με ήχο, βόλτα μέσα σε στεφάνι με «τυφλό & οδηγό», ψηλάφηση εικόνας ζώου με σύστημα Braille
  • Ανατροφοδότηση & συζήτηση των μαθητών/τριών στην τάξη με τους εκπαιδευτικούς, για ανάλυση και ανάπτυξη των εντυπώσεων & των πληροφοριών που προέκυψαν από τις παραπάνω δράσεις.

Η Διευθύντρια και οι Εκπαιδευτικοί του 18ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας ευχαριστούν θερμά την κ. Τσώνου Κωνσταντία και την κ. Ανεστοπούλου Αθηνά, οι οποίες επισκέφθηκαν το σχολείο για να ενημερώσουν τα παιδιά για ένα τόσο εξειδικευμένο θέμα, με ευαισθησία και σεβασμό σε όσους συνανθρώπους μας βρίσκονται σε μια ιδιαίτερη θέση.

Ας  θυμόμαστε όλοι μας ότι κανείς δεν βρίσκεται εκεί από επιλογή…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.