Αρχική Αφιέρωμα Μήνυμα προς τον επόμενο Δήμαρχο Λαμιέων: Διαβάστε το παρακάτω άρθρο και αν...

Μήνυμα προς τον επόμενο Δήμαρχο Λαμιέων: Διαβάστε το παρακάτω άρθρο και αν τολμάτε, κάντε το! ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για τη Λαμίας μας με αφορμή ένα αφιέρωμα στη Lifo

 

Φίλος αναγνώστης μας έστειλε το άρθρο αυτό με το σχόλιο: Γιατί όχι και στη Λαμία…το μήνυμα αυτό απευθύνεται προς όλους τους  υποψηφίους Δημάρχους: Νίκο Σταυρογιάννη, Θύμιο Καραΐσκο, Παναγιώτη Στασινό, Θωμά Στάικο και Βασίλη Κυριακάκη!

Μια ισπανική πόλη η Pontevedra με σχεδόν παρόμοιο πληθυσμό όπως η Λαμία, τόλμησε πριν 20 χρόνια και σήμερα αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις

Στην επαρχιακή πρωτεύουσα των 83.000 κατοίκων, οι πολίτες ζουν και κινούνται τις τελευταίες δύο δεκαετίες χωρίς αυτοκίνητο στο κέντρο του αστικού ιστού, χάρη στις εξαιρετικές δημόσιες συγκοινωνίες και στα ποδήλατα. Οι ίδιοι κάνουν λόγο για «παράδεισο» και, όπως σχολιάζει ο Guardian, οι κάτοικοι δεν χρειάζεται να φωνάζουν για να συνεννοηθούν ενώ ακόμα και στους κεντρικούς δρόμους μπορεί κανείς να ακούσει καθαρά το κελάηδισμα των πουλιών μέσα από τις καμέλιες.

«Εδώ ο πεζός είναι ο «βασιλιάς»», λέει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος της ισπανικής πόλης Φερνάντεθ Λόρες, υποστηρίζοντας πως το «πείραμα» της Ποντεβέντρα θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε μεγαλύτερες πόλεις.

Όταν ο Λόρες έγινε για πρώτη φορά δήμαρχος, το 1999, στην πόλη κυκλοφορούσαν 14.000 αυτοκίνητα. Πλέον όμως μπαίνουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα (ασθενοφόρα, περιπολικά κ.λπ). Δεν υπάρχει πια η ανάγκη για διαγράμμιση και φωτεινούς σηματοδότες και οι πεζοί έχουν πάντα προτεραιότητα στο ιστορικό κέντρο με τα αναγεννησιακά και μπαρόκ κτίρια.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Τα ελάχιστα μηχανοκίνητα που μπαίνουν καθημερινά στο κέντρο, ανήκουν στις αστικές συγκοινωνίες ή φροντίζουν για τον τακτικό ανεφοδιασμό των καταστημάτων. Ακόμα και για αυτά όμως, το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι τα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Όσοι θέλουν να μπουν στο κέντρο και δεν διαθέτουν ειδική άδεια αυτοκινήτου (σ.σ που έχουν μόνο οι κάτοικοι του κέντρου) πρέπει να αφήσουν το όχημά τους σε κάποια από τις 15.000 θέσεις στάθμευσης έξω από αυτό, εκ των οποίων οι μισές είναι εντελώς δωρεάν.   Οι μόλις 1.000 θέσεις πάρκινγκ στον εσωτερικό δακτύλιο της Ποντεβέντρα είναι δωρεάν μόνο για τα πρώτα 15 λεπτά.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Οι επιχειρηματίες και λοιποί καταστηματάρχες είχαν αρχικά αντιδράσει στα σχέδια του δήμου, καθώς φοβούνταν μείωση του τζίρου. Σήμερα όμως είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιημένοι.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν, πεζοδρομήθηκαν 300.000 τετραγωνικά μέτρα δρόμου στο μεσαιωνικό κέντρο, και την παλιά άσφαλτο έχει καλύψει ο γρανίτης που κυριαρχεί στα πλακόστρωτα.

Η συγκέντρωση του διοξειδίου του άνθρακα έχει μειωθεί κατά 70% και (προφανώς) δεν συμβαίνουν πια τροχαία δυστυχήματα. Ο πληθυσμός της πόλης αυξήθηκε κατά 12.000, καθώς αρκετοί άρχιζαν να μετακομίζουν εδώ από άλλα προάστια.

Παρά τα οφέλη όμως, οι περισσότεροι δήμαρχοι άλλων πόλεων υποστηρίζουν ότι το μοντέλο της Ποντεβέντρα δεν μπορεί να εφαρμοστεί στις δικές τους πόλεις, λόγω του μεγαλύτερου πληθυσμού και της διαφορετικής εσωτερικής οργάνωσης.   Όμως υπάρχουν και εκείνοι που είναι πιο ανοιχτοί: σε πρόσφατο φόρουμ για τις «Έξυπνες πόλεις», η δήμαρχος του Παρισίου, Αν Ινταλγκό, χαρακτήρισε «πόλη πρότυπο» την Ποντεβέντρα.

Και η ίδια άλλωστε προτίθεται να απαγορεύσει την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων στο ιστορικό κέντρο του Παρισιού, μέχρι το 2030, και σκοπεύει να επισκεφτεί σύντομα την πόλη της Γαλικίας, για να δει από κοντά αυτή την πόλη χωρίς αυτοκίνητα

 

πηγή lifo.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Υπάρχει κι άλλος υποψήφιος δήμαρχος, ο κος Δελιχάς. Γιατί δεν τον αναφέρετε;
    Παρακαλώ να επανορθώσετε στην αρχή του άρθρου σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.