Η Χρυσάνθη Μαγγίδη, βρέθηκε στη Λαμία, αρχικά, με την ιδιότητα της Αρχαιολόγου. Δηλώνει γοητευμένη από την περιοχή, την ιστορία της, το αρχαιολογικό της ενδιαφέρον αλλά και από τους Λαμιώτες που την αγκάλιασαν και την έκαναν να αισθανθεί τόσο οικεία. Γι αυτό και ήταν επιλογή της η πρώτη της ατομική έκθεση στην Ελλάδα να ξεκινήσει τη διαδρομή της από τη Λαμία.
Μας εξήγησε πως τα έργα της μιλούν για το πώς εγγράφεται το συναίσθημα πάνω στο ανθρώπινο σώμα, ενώ η έλλειψη χρωμάτων εστιάζει στην κίνηση και στην έντασή της. Η κα Μαγγίδη, μάς ανέλυσε επίσης το λόγο που χρησιμοποίησε το κάρβουνο ως υλικό δημιουργίας των έργων της και πώς επιλέγει ακόμα και το χρώμα του χαρτιού πάνω στο οποίο θα σχεδιάσει για να επιτύχει το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Παράλληλα, μιλήσαμε για τη διαδικασία δημιουργίας, τεχνικά και καλλιτεχνικά, κάποιων από τα έργα της που μπορείτε να δείτε στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας.
Εκτός από την έκθεσή της, κάναμε μια αναφορά και στις πολύ σημαντικές ανασκαφές που γίνονται αυτή τη στιγμή στο Κάστρο της Λαμίας και με αφορμή αυτό, μάς ανέλυσε το πώς συνδυάζεται η Αρχαιολογία με την Εικαστική δημιουργία.
Η έκθεση της Χρυσάνθης Μαγγίδη “Πολύπτυχον”, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, θα διαρκέσει ως τις 29 Ιουνίου 2022
Ωράριο Λειτουργίας:
Τρίτη έως Παρασκευή: 9.00 – 14.00
Τετάρτη απόγευμα: 18.00 – 21.00
Συνέντευξη: Γιώργος Παπασταμούλος
Κάμερα: Άκης Λούκας
Μοντάζ: Δημήτρης Ντάνος
Επιμέλεια: Όλγα Καλογήρου
Χρυσάνθη ΜΑΓΓΙΔΗ MFA, MA
Η Χρυσάνθη γεννήθηκε στην Ελλάδα (Αθήνα), έζησε και μεγάλωσε στις Η.Π.Α., ταξίδεψε πολύ και μορφώθηκε τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη, αφομοιώνοντας και συνδυάζοντας επιδράσεις και από τις δύο ηπείρους. Σπούδασε στο Dickinson College, Η.Π.Α. (2012-2016) και αποφοίτησε με αριστείο και τριπλή κατεύθυνση στις Καλές Τέχνες, την Αρχαιολογία και την Ιστορία της Τέχνης (BA, Cum Laude). Συνέχισε σε μεταπτυχιακές σπουδές (MFA) στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Πενσυλβάνια στη Φιλαδέλφεια των Η.Π.Α. (2017-2019), όπου έγινε δεκτή με τιμητική υποτροφία. Κατά την διάρκεια των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών της σπουδών, εργάστηκε ως αρχαιολόγος σε αρχαιολογικές ανασκαφές στις Μυκήνες και τη Λαμία, ενώ ταυτόχρονα απέκτησε πολύτιμη εμπειρία ως επιμελήτρια εκθέσεων σε γκαλερί τέχνης. Είναι αποδέκτης πολλών ακαδημαϊκών διακρίσεων και βραβείων και συμμετείχε σε εικαστικές εκθέσεις και διαγωνισμούς τέχνης. Το 2021 έλαβε με άριστα το Masters στην Αρχαιολογία της Ελλάδας και της Ανατολικής Μεσογείου (ΜΑ) από το Τμήμα Αρχαιολογίας του Ε.Κ.Π.Α. και στη συνέχεια έγινε αποδεκτή ως υποψήφια διδάκτωρ από το ίδιο πανεπιστήμιο στην Κλασική Αρχαιολογία. Διδάσκει Καλές Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, και Αρχαιολογία ως συνεργάτιδα-καθηγήτρια στο Αμερικανικό Κέντρο Αρχαιολογίας στις Μυκήνες. Ως εικαστικός επικεντρώνεται στην ανθρώπινη φιγούρα. Δημιουργεί μια αφήγηση που βασίζεται στην οικουμενική γλώσσα του σώματος, στη μετέωρη κίνηση ή ακινησία, και τον δραματικό φωτισμό που παραμορφώνει και υπερβάλλει τα σχήματα και τις αναλογίες, δημιουργώντας μια αίσθηση έντασης και αγωνίας και προκαλώντας τον θεατή να βιώσει το έργο.
Διαφορετικές πτυχές μιας ενιαίας υπόστασης, αποκαλύπτουν διαφορετικά συναισθήματα και το πώς αυτά εγγράφονται στο ανθρώπινο σώμα ως βιωμένη εμπειρία. Τα έργα της συστήνονται ως οι σελίδες ενός ημερολογίου έρευνας. Ένα εικαστικό σημειωματάριο συναισθημάτων, όπου το κάρβουνο αποτυπώνει στο χαρτί τη μορφή ως ψυχογράφημα. Η εικαστικός επιλέγει την απλότητα του υλικού της και μας προκαλεί να αναζητήσουμε το άρρητο της φόρμας. Δυνατοί σφιγμένοι μύες σε ένταση, ζωγραφικές καμπύλες και αγχώδεις χειρονομίες, μοιράζονται φωτεινές στιγμές στο άλλοτε πυκνό και άλλοτε απαλό μαύρο των σκιών.
[magviber]
Τα σώματα αποδίδονται απόλυτα επηρεασμένα, είτε σε αναγνωρίσιμες εκφραστικά στάσεις, είτε σε συνθέσεις οριακά άναρχες όπου η γραμμή περισσότερο έντονη, διατρέχει και σχηματίζει αυθαίρετα φόρμες, οι οποίες μέσα από την κίνηση τους υποδηλώνουν την εκαστοτε ψυχική εντύπωση. Το σώμα αποκωδικοποιεί και απελευθερώνει την συναισθηματική έκφραση, ενώ παύει να αποτελεί εργαλείο και φυλακή του πνεύματος. Η ψυχή σταματά να (κατ)έχει ένα σώμα. Η διαρκής αλληλεπίδραση του εσωτερικού και του εξωτερικού κόσμου, εκπέμπει μέσω της υλικότητας, την εκρηκτική δύναμη που κρύβει η ψυχή. Αυτή και η δύναμη της τέχνης, να μεταπλάθει σε υλη την έσω ορμή του ανθρώπου μέσα από τη καλλιτεχνική δημιουργία, με σκοπό την επικοινωνία και την αναζήτηση της αληθινής γνώσης.
Μπουραζάνης Κωνσταντίνος
Ιστορικός Τέχνης – Επιμελητής έκθεσης
Δείτε ακόμη:
“Πολύπτυχον”: Πήγαμε στα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής της Χρυσάνθης Μαγγίδη