Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου, 2024

Από Λαμία ως τα Γιάννενα και Ηγουμενίτσα με….τρένο!!!

Σε καλό δρόμο φαίνεται πως είναι οι διαδικασίες για το μεγαλύτερο έργο υποδομής της επόμενης εικοσαετίας για τις περιοχές της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου και δεν είναι άλλο από την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, Αθήνα – Λιανοκλάδι – Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα.

Σε χθεσινο-βραδινή παρουσία του στο τηλεοπτικό κανάλι ITV, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης μίλησε για την προετοιμασία της εξαγγελίας το επόμενο χρονικό διάστημα από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ενεργοποίησης της επικαιροποίησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής που αποτελεί τη γραμμή εκκίνησης για το μεγάλο αυτό έργο υποδομής.

Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας για το θέμα, ο κ.Καραγιάννης είπε πως “Εχουμε ωριμάσει τις συνθήκες και είμαστε πολύ πιο κοντά ώστε με την έλευση του πρωθυπουργού το αμέσως επόμενο διάστημα, να ανακοινώσουμε την πρόθεση της κυβέρνησης και για αυτό (σ.σ. μιλώντας για την επικαιροποίηση της μελέτης για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα).

Επαναλαμβάνω όμως ότι εμείς ανακοινώνουμε κάτι για το οποίο είμαστε σίγουροι ότι έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, έχουμε βρει τους πόρους και ξέρουμε πως θα προχωρήσουν αυτές οι μελέτες. Λίγο υπομονή ακόμα και θα λυθεί και αυτό το τεράστιο ζήτημα για την Ήπειρο”.

Ο κ.Καραγιάννης στην συζήτηση που διεξήχθη στο τοπικό κανάλι, είπε πως είναι θέμα λίγων ημερών να δημοπρατηθεί ο δρόμος Ιωάννινα-Κακαβιά με κόστος 310 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Το έργο θα ξεκινήσει με το τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι και θα συνεχίσει ως προαίρεση με το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά, ολοκληρώνοντας τον βασικό άξονα της Ιόνιας Οδού. Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί με την ένταξη του στο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η έλευση του σιδηρόδρομου στην Ήπειρο
Η έλευση του σιδηρόδρομου στην Ήπειρο αποτελεί ένα όνειρο δεκαετιών για τους Ηπειρώτες. Το φυσικό εμπόδιο της Πίνδου, έχει κρατήσει μακριά από το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο όλη την Ήπειρο και την Αιτωλοακαρνανία.

Η επικαιροποίηση της μελέτης για της νέα σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα είναι κόστους 15 εκατ. ευρώ και θα αλλάξει τον σιδηροδρομικό χάρτη όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Μέρος της χρηματοδότησης έχει καλυφθεί από το CEF στα τέλη του 2021.

Θα είναι η πρώτη πραγματικά μεγάλη επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα, αποτελώντας τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας.  Με την μελλοντική του υλοποίηση τα Ιωάννινα και η Ηγουμενίτσα θα μεταβληθούν σε συγκοινωνιακούς κόμβους εθνικής εμβέλειας. Θα μπορεί να συνδεθεί το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το λιμάνι του Πειραιά, που σήμερα αποτελούν δύο από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου/εξόδου μεταξύ Ελλάδας και Δυτικής Ευρώπης.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή μονής γραμμής η οποία θα ξεκινά από την Καλαμπάκα, θα φτάνει στα Ιωάννινα και θα τερματίζει στο νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Η νέα γραμμή μήκους περίπου 154 χιλιομέτρων, θα συνδέει απευθείας την Αθήνα με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Ηπείρου. Η ταχύτητα μελέτης είναι 160χλμ/ώρα.

 

πηγή ypodomes.com


Αλλα ΝΕΑ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ