Αρχική Κόσμος Facebook: Το black out κόστισε στον Ζούκερμπεργκ 7 δισ δολάρια – Τι...

Facebook: Το black out κόστισε στον Ζούκερμπεργκ 7 δισ δολάρια – Τι κρύβεται πίσω από το μεγάλο κρασάρισμα

 

Facebook, Instagram και Whatsapp βγήκαν εκτός λειτουργίας περίπου στις 18:30 ώρα Ελλάδας τη Δευτέρα και επανήλθαν λίγο πριν τη μία μετά τα μεσάνυχτα, σε ένα άνευ προηγουμένου black out που οδήγησε την παγκόσμια οικονομία σε απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων τις πρώτες μόνο ώρες μετά το «κρασάρισμα».

Η επαναφορά τριών από τα μεγαλύτερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνοδεύτηκε από αρκετά προβλήματα, με χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το messenger σε πρώτη φάση λειτουργούσε στα κινητά – όχι όμως στους υπολογιστές – ενώ προβλήματα σύνδεσης από υπολογιστή υπήρχαν και στο Instagram, τα οποία οι τεχνικοί της εταιρείας κατάφεραν να επιλύσουν μετά από λίγη ώρα, αναφέρει το dikaiologitika.gr.

Οικονομικό κραχ για τον μεγιστάνα των social media
Το χθεσινό κρασάρισμα, ωστόσο, έχει πολλαπλές προεκτάσεις, καθώς μέσα σε λίγες μόλις ώρες εξελίχθηκε σε οικονομικό κραχ για την εταιρεία του Ζούκερμπεργκ.

Οι μετοχές του Ζούκερμπεργκ παρουσίασαν κατακόρυφη πρώτη, με τις απώλειες να υπολογίζονται σε ένα ποσό άνω των 7 δισ. δολαρίων, ενώ για την εταιρεία, οι απώλειες υπολογίζονται – μέχρι τώρα- στα 50 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά αμέσως μετά το συμβάν στη Wall Street, η τιμή της μετοχής του Facebook κατέγραψε πτώση της τάξης του 5% – πορεία που συνεχίζεται σήμερα – ενώ σύμφωνα με το NetBlocks – υπηρεσία που παρακολουθεί τα κρασαρίσματα στο διαδίκτυο και τον οικονομικό αντίκτυπο – η διακοπή του Facebook έχει προκαλέσει στην παγκόσμια οικονομία ζημιά 160 εκατομμυρίων δολαρίων.

 

«Απολογούμαστε για την ταλαιπωρία»
Οι δείκτες του ρολογιού έδειχναν λίγα λεπτά μετά τις έξι και μισή το απόγευμα της Δευτέρας, όταν εκατομμύρια χρήστες του Facebook σε ολόκληρο τον κόσμο αντιλήφθηκαν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.

«Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτόν τον ιστότοπο». Αυτό είναι το μήνυμα που έβλεπαν εκατομμύρια χρήστες του Facebook σε κινητά και ηλετρονικούς υπολογιστές, με τον υπεύθυνο επικοινωνίας του Facebook, Άντι Στόουν, με ανάρτησή του στο Twitter να ανακοινώνει πως η εταιρεία γνωρίζει ότι πολλοί χρήστες δεν μπορούν να συνδεθούν και να διευκρινίζει πως «δουλεύουμε για να επανέλθουν τα πράγματα στο φυσιολογικό το συντομότερο δυνατόν».

 

Εντύπωση προκάλεσε, λίγες ώρες αργότερα, η ειδήση πως οι εργαζόμενοι της εταιρείας αντιμετώπιζαν πρόβλημα με την είσοδό τους στο κτίριο της Facebook, με αποτέλεσμα να καθυστερεί… η επαναφορά του.

Αυτό μετέδωσε, τουλάχιστον, η ρεπόρτερ τεχνολογίας των ΝYTimes, η οποία επικοινώνησε με εργαζόμενο της Facebook μετά το black out της εταιρείας. Σύμφωνα με τα όσα έγραψε σε tweet, οι κάρτες εισόδου των εργαζομένων είχαν μπλοκάρει και δεν μπορούσαν να μπουν μέσα για να διορθώσουν το πρόβλημα.

 

Τι κρύβεται πίσω από το μεγάλο κρασάρισμα, τα 3 επικρατέστερα σενάρια

Facebook, Instagram, Whatsapp και Messenger, επανέρχονται online τώρα. Συγγνώμη για την σημερινή αναστάτωση. Ξέρω πόσο βασίζεστε στις υπηρεσίες μας για να παραμένετε συνδεδεμένοι με τους ανθρώπους για τους οποίους νοιάζεστε.

Με αυτό το μήνυμα ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ απολογήθηκε στο Facebook για το πολύωρο κρασάρισμα σε τρεις από τις πλέον δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, που έκανε εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο να αναρωτιούνται για το πότε – ακόμη και αν – θα επιστρέψουν, αλλά και για τα αίτια του άνευ προηγουμένου blackout.

Τα σενάρια «έδιναν και έπαιρναν» τις 7 περίπου ώρες που Facebook, Instagram και Whatsapp παρέμεναν «πεσμένα», ενώ ήδη κυκλοφορούν οι πρώτες εκτιμήσεις ειδικών του χώρου.

Ποια είναι, όμως, τα επικρατέστερα από αυτά τα σενάρια;

Οι αποκαλύψεις της Φράνσις Χόγκεν

Το βράδυ της Δευτέρας, πολλοί ήταν εκείνοι που συνέδεσαν το κρασάρισμα με τις αποκαλύψεις που έγιναν μια ημέρα νωρίτερα από την πρώην υπάλληλο της Facebook, Φράνσις Χόγκεν.

Η 37χρονη γυναίκα διέρρευσε πολλά εσωτερικά έγγραφα στη Wall Street Journal, ενώ κατηγόρησε τον όμιλο ότι αδιαφορεί για την ασφάλεια των χρηστών του σε συνέντευξη που μεταδόθηκε την Κυριακή από το αμερικανικό δίκτυο CBS. Η Φράνσις Χόγκεν, η οποία εργαζόταν ως product manager στην ομάδα παραπληροφόρησης στο Facebook, άλλωστε, είχε καταγγείλει στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ότι η εταιρεία παραπλανούσε τους επενδυτές, ενώ όπως είπε, ενήργησε για να βοηθήσει να αλλάξει ο γίγαντας των social media.

Σημειώνεται πως η πρώην υπεύθυνη προϊόντων στο Facebook Χόγκεν αναμένεται να καταθέσει σήμερα, Τρίτη, στην Επιτροπή Εμπορίου της αμερικανικής Γερουσίας.

Το χακάρισμα

Συναγερμός σήμανε, όμως, το βράδυ της Δευτέρας και έπειτα από δημοσίευμα, που ανέφερε πως τα προσωπικά δεδομένα δισεκατομμυρίων χρηστών του Facebook είναι πλέον διαθέσιμα προς πώληση σε φόρουμ χάκερ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Sputnik, αναφορές έκαναν λόγο για πώληση των δεδομένων 1,5 δισ. χρηστών σε γνωστό φόρουμ χάκερ, ενώ ένας υποψήφιος αγοραστής φερόταν να ενδιαφέρεται για την αγορά των δεδομένων ενός εκατομμυρίου χρηστών, έναντι 7,5 εκατ. δολαρίων.

Η βλάβη

Η αιτία, ωστόσο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις για το παγκόσμιο κρασάρισμα φαίνεται πως ήταν μία βλάβη που προκλήθηκε κατά τη διάρκεια ενός update.

Πιο συγκεκριμένα, ο ανεξάρτητος δημοσιογράφος και ερευνητής, Μπράιν Κερμπς, επικαλούμενος αξιόπιστη πηγή από πρόσωπο που συμμετείχε στην διαδικασία επαναλειτουργίας του Facebook, υπογράμμισε μέσω Twitter ότι η βλάβη είχε να κάνει με το «Border Gateway Protocol»:

Από αξιόπιστη πηγή: Πρόσωπο από την προσπάθεια επαναφοράς λειτουργίας, είπε ότι η διακοπή προήλθε από μία συνηθισμένη ενημέρωση «BGP» που πήγε στραβά. Αλλά, η ενημέρωση απέκλεισε τους απομακρυσμένους χρήστες από την επαναφορά των αλλαγών και τα άτομα με φυσική πρόσβαση δεν είχαν δίκτυο/πρόσβαση. Οπότε, μπλοκαρίστηκαν αμφότεροι από την αναστροφή.

Σημειώνεται πως νωρίτερα, υπάλληλοι της εταιρείας του Μαρκ Ζάκερμπεργκ – που δεν θέλησαν να κατονομαστούν – φέρονται να εκμυστηρεύτηκαν στο πρακτορείο Reuters πως το blackout προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τις ίδιες πηγές, το πρόβλημα περιέπλεξε το γεγονός πως η αλλαγή ρυθμίσεων σε δρομολογητές και εξυπηρετητές της εταιρείας σήμαινε πως δεν ήταν διαθέσιμα ούτε τα εργαλεία λογισμικού των ίδιων των τεχνικών για να διαγνώσουν και να διορθώσουν το πρόβλημα.

πηγή: www.dikaiologitika.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.