Οι εποχές αλλάζουν και εκεί που ο Λαμιώτης δεν άφηνε το αυτοκίνητό του ούτε για λίγα μέτρα, πια επιλέγει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την μετακίνησή του!
Κάναμε ένα Crash test αρχές Οκτωβρίου 2017 και ταξιδέψαμε από Λαμία για Αθήνα με επιστροφή!
ΚΤΕΛ, ΟΣΕ και ΙΧ αυτά είναι τα τρία μέσα που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας Λαμιώτης για να ταξιδέψει προς την πρωτεύουσα!
Νικητής προς το παρόν όπως όλα δείχνουν βγαίνει το ΚΤΕΛ
Αν κανείς αποφασίσει να ταξιδέψει προς Αθήνα με λεωφορείο, έχει τη δυνατότητα να πάρει από τις 5.30 τα χαράματα το EXPRESS και να φτάσει σε 2.30 περίπου ώρες στην Αθήνα χωρίς κάποιο ενδιάμεσο σταθμό. Σχεδόν ανά ώρα και μάλιστα μερικές φορές ανά μισή, υπάρχουν προγραμματισμένα δρομολόγια για Αθήνα από το ΚΤΕΛ Φθιώτιδας! Δυστυχώς ενώ υφίσταται ένα ευέλικτο στη χρήση του site δεν υπάρχει ακόμα η δυνατότητα για ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων και μόνο τηλεφωνικά μπορείτε να κλείσετε τη θέση σας μέχρι και 30 λεπτά πριν την αναχώρηση. Οι τιμές αρκετά χαμηλές και ακόμα πιο μεγάλες προσφορές για τους φοιτητές.
Με το δικό μας αυτοκίνητο;
Η αλήθεια είναι ότι με το δικό μας ΙΧ το ταξίδι μας για Αθήνα είναι πιο ανεξάρτητο και κυρίως πιο άνετο! Βάζουμε τη μουσική που μας αρέσει, σταματάμε όπου θέλουμε και έχουμε την παρέα που γουστάρουμε! Τα διόδια όμως είναι σχεδόν απαγορευτικά: 1,75, 3,80, ξανά 3,80 κ.ά Σχεδόν 12 ευρώ μόνο για τα διόδια. Προσθέτουμε και τη βενζίνη, φτάσαμε σχεδόν το 50αρικο! Βέβαια κάποιοι τολμηροί οδηγούν από τους βοηθητικούς δρόμους της Εθνικής και έτσι γλυτώνουν τα διόδια… είναι όμως πολλοί τολμηροί μιας και πολλοί οδηγοί φορτηγών χρησιμοποιούν τις παράπλευρους οδούς!
Ο μεγάλος χαμένος: Το τρένο (προς το παρόν)
Μπορεί ο ΟΣΕ να κρατά χαμηλά τις τιμές των εισιτηρίων όμως δυστυχώς δεν το πολυαγαπούν οι Λαμιώτες. Με τους τελευταίους επαναλαμβανόμενους εκτροχιασμούς τα πράγματα έγινα χειρότερα!
Σύμφωνα όμως με τον βουλευτή Φθιώτιδας Αποστόλη Καραναστάση, από 12 Νοεμβρίου 2017, η εικόνα αυτή θα αλλάξει ριζικά: Θα δοθεί στην κυκλοφορία η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που διασχίζει και τη σήραγγα Καλλιδρομίου κάτι που θα μειώσει αισθητά το χρόνο για να φτάσει κανείς από Λιανοκλάδι στον Σταθμό Λαρίσης, σε περίπου 90 λεπτά! Αν παραμείνει οικονομικό το εισιτήριο, τότε θα αλλάξουν όλα στον τρόπο που θα μετακινούμαστε προς την πρωτευουσα. Αρχικά τα δρομολόγια θα γίνονται με ντιζελοκίνητες μηχανές αλλά στις αρχές του νέου έτους θα ξεκινήσουν τα ηλεκτροκίνητα, κάτι που σημαίνει, περισσότερη ασφάλεια και ταχύτητα!
Ηδη ο ΟΣΕ έχει δώσει την δυνατότητα κάποιος να αγοράσει το εισιτήριο του από το ίντερνετ και να κλείσει έτσι και τη θέση του χωρίς να χρειάζεται να κάνει τίποτα άλλο!
Χωρίς να μπορούμε να γνωρίζουμε βέβαια ποιο ακριβώς θα είναι το μέλλον των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας με τις νέες συνθήκες, οι προαναγγελίες του Ιταλικού κολοσσού για επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο του Αθήνα-Θεσσαλονίκη, φαίνεται πως θα οδηγήσουν στην ισχυροποίηση του τρένου, ενός μέσου που έχει εν πολλοίς υποβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια. Υπό αυτές τις εξελίξεις, και δεδομένης της ισχυρής βούλησης από την πλευρά των Ιταλών για πλήρη αναβάθμιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φαίνεται πως σε μερικούς μήνες το τρένο θα ξανααπόκτησει την χαμένη του αίγλη, καθιστώντας τη μετακίνηση σιδηροδρομικώς πιο ελκυστική για τους επιβάτες.
Περιμένουμε να δούμε τι θα μας προκύψει…ευχή όλων να διατηρηθεί το εισιτήριο σε χαμηλές τιμές!
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Καραναστάσης: Σε 90 λεπτά το Λιανοκλάδι – Αθήνα από 10 Νοεμβρίου!