Αντίστροφη μέτρηση για την νέα Ypsilon αλλά και για την επάνοδο της Lancia ως μιας premium και από το 2028 αμιγώς ηλεκτρικής φίρμας
O όμιλος Stellantis όπου πλέον ανήκει η Lancia, έχει ξεκινήσει από καιρό τις διαδικασίες που θα επαναφέρουν την ιταλική φίρμα στο σήμερα, παρουσιάζοντας μεταξύ άλλων το γοητευτικό πρωτότυπο Pu+Ra Zero το οποίο ανέλαβε να δώσει το στίγμα των προθέσεων για την «αναβίωση» της φίρμας ως μιας εταιρείας διεθνούς (ξανά) βεληνεκούς που δεν θα περιορίζεται μόνο στα ιταλικά σύνορα.
Σύμφωνα με τις συστάσεις του ομίλου Stellantis εκτός από τα παραπάνω και την ήδη υφιστάμενη ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων της φίρμας σε όλη την Ευρώπη –σύντομα θα αριθμεί 85 σημεία πώλησης συν περίπου 140 στην Ιταλία-, την αρχή από προϊοντικής άποψης θα κάνει η νέα Ypsilon η οποία, τον Φεβρουάριο του 2024 θα υποδεχτεί την νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά της σηματοδοτώντας την αναγέννηση της Lancia.
Όπως ωστόσο σημειώνει η Lancia, αρχικά θα παρουσιαστεί η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση η οποία θα έχει το status της περιορισμένης και θα κατασκευαστεί σε 1.906 αντίτυπα, αριθμός καθόλου τυχαίος μιας και επελέγη προκειμένου να υπενθυμίσει την μακρά πορεία της Lancia που ιδρύθηκε το 1906.
Αυτονόητα εκτός από την επίμαχη έκδοση η οποία θα διατεθεί από το καλοκαίρι του 2024 ως ένα πεντάθυρο αμιγώς ηλεκτρικό hatchback θα υπάρξει και συνέχεια με προφανώς λιγότερο εξοπλισμένες αντίστοιχης τεχνολογίας εκδόσεις της νέας Ypsilon ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις θα ακολουθήσουν και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σε ό,τι αφορά τις τελευταίες, αξίζει να σημειωθεί ότι θα αποτελέσουν την μοναδική ευκαιρία απόκτησης μιας Lancia της νέας εποχής με θερμικά σύνολα καθώς η Ypsilon θα είναι το μοναδικό μοντέλο στο νέο κεφάλαιο των Ιταλών που θα προσφέρεται με συμβατικούς κινητήρες. Όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Lancia που αυτοπροσδιορίζεται στη νέα εποχή της ως μια φίρμα premium προϊόντων αναμένεται να υιοθετήσουν αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.
Βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά, η τρίτη γενιά της Ypsilon θα έχει μήκος που θα ξεπερνά οριακά τα τέσσερα μέτρα ούσα, κατά 15,0 εκ. μεγαλύτερη με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του μοντέλου η οποία διατίθεται αποκλειστικά επί ιταλικού εδάφους, σχεδόν απαράλλακτη και με ελάχιστες βελτιώσεις από το 2011 οπότε και παρουσιάστηκε.
Η νέα ενσάρκωση του μοντέλου θα βασιστεί στην αρχιτεκτονική CMP2 του ομίλου Stellantis και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Σαραγόσα στις ίδιες γραμμές παραγωγής με το Opel Corsa με το οποίο αναμένεται να έχει πολλά κοινά στοιχεία αν και προφανώς το ιταλικό μοντέλο θα δίνει περισσότερη έμφαση σε περισσότερη πολυτέλεια.
Ακριβώς υπό αυτό το σκεπτικό η ιταλική φίρμα συνεργάστηκε με τον διάσημο ιταλικό οίκο σχεδιασμού επίπλων Cassina ο οποίος και ανέλαβε τον σχεδιασμό των επενδύσεων, των υλικών και λεπτομερειών του εσωτερικού της νέας Lancia.
Προς το παρόν, η ιταλική φίρμα έχει δώσει στη δημοσιότητα μόνο ένα λακωνικό teaser το οποίο αποτυπώνει την υψηλής ποιότητας, με την υπογραφή του παραπάνω ιταλικού οίκου επίπλων, επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης κινητών που θα διαθέτει η νέα Ypsilon και την οποία αποκαλεί «tavolino» (μικρό τραπέζι), σημειώνοντας την προσοχή στην λεπτομέρεια αλλά και το σκεπτικό του design που είναι να θυμίζει την φιλόξενη ατμόσφαιρα ενός σπιτιού, μια αίσθηση αλληλένδετη διαχρονικά με τα προϊόντα της Lancia.
Σε ό,τι αφορά το πιο μακρινό μέλλον, η Lancia έχει ανακοινώσει το λανσάρισμα ενός μεσαίου μεγέθους fastback, με την ονομασία Gamma, από το 2026 ενώ το 2028 θα ακολουθήσει η νέα και επίσης αμιγώς ηλεκτροκίνητη Delta.