Κείμενο και σκίτσο εξωφύλλου από τον Βαγγέλη Στεργίου, Φυσικό
Σκοπός της εκπαίδευσης είναι όχι μόνον η μετάδοση της ήδη υπάρχουσας γνώσης, αλλά και η μετάδοση της αμφισβήτησης της ίδιας της γνώσης.
Η ιστορία της επιστήμης, μας βοηθά να κατανοήσουμε ακριβώς αυτό το θέμα: Το ότι δηλαδή, μέσα στις χιλιετίες, τα επιστημονικά κοινωνικά σημεία που μετασχημάτισαν το οργανικό όλο της πολύπλοκης κοινωνικής δομής, κάνοντας τη σπειροειδή γραμμή του συλλογικού στοχαστικού να κινείται και να επιβιώνει μέσα από αντίξοες συνθήκες, μέσα από ταξικούς πολέμους, μέσα από κυρίαρχες εξουσιαστικές δομές που θέλουν παράνομα να υιοθετήσουν τον κόσμο, ήταν σημεία μαχητικής και δυναμικής σκέψης, σημεία που ανήκουν στην κοινωνική δομή την ευρύτερη και κάθε άλλο παρά είναι ιδιοκτησία της αστικής τάξης.
Η γνώση δεν είναι χωράφι κανενός.
ΥΓ: Επιστημονική γνώση δεν είναι μόνον η γνώση που παράγεται στα σπουδαστήρια των θετικών επιστημών και των εργαστηρίων. Επιστημονική γνώση είναι και η διατύπωση κοινωνικής θέσεων και προτάσεων μετασχηματισμού, οι οποίες αναδύονται από την καθημερινή αλληλεπίδραση των συνειδητοποιημένων εργαζομένων με την ίδια τους τη ζωή, δηλαδή με την εργασία τους. Υπό την έννοια ετούτη, εργαστήριο είναι η ίδια η κοινωνία. Πόσο μάλλον σήμερα. Σήμερα που οι νέοι είναι εργαζόμενοι επιστήμονες. Αν συνειδητοποιήσουν τη δυναμική που εσωκλείεται στην ίδια τους την καθημερινότητα, τότε θα αλλάξουν τον κόσμο, εντός ντε τε.
Βαγγέλης Στεργίου, Φυσικός