Αρχική Οικονομία Τέλος οι ουρές στο Δημόσιο: Πιστοποιητικά μέσω ίντερνετ ακόμα και τα μεσάνυχτα...

Τέλος οι ουρές στο Δημόσιο: Πιστοποιητικά μέσω ίντερνετ ακόμα και τα μεσάνυχτα με το νέο νομοσχέδιο

Νέο Νομοσχέδιο από την Δευτέρα 8 Αυγούστου

Τεράστια εξοικονόμηση σε εργατοώρες και δισεκατομμύρια ευρώ, αφού αμέτρητες ώρες ξοδεύονται σε άχρηστη γραφειοκρατία. Η ψηφιακή Επανάσταση και ο ηλεκτρονικός μετασχηματισμός του Κράτους, έρχονται να την καταργήσουν.

Την Δευτέρα έρχεται στη Βουλή νέο νομοσχέδιο με στόχο να έχει ψηφιστεί έως τις 8 Αυγούστου. Σε αυτό, περιλαμβάνεται επίσης η κατάργηση του ασύλου. Επιπλέον, έχει συμπεριληφθεί και η αύξηση των αρμοδιοτήτων των δημάρχων για εύρυθμη λειτουργία των ΟΤΑ. Με βάση τις νέες αρμοδιότητες, από υπουργείο κρατικών προμηθειών ηλεκτρονικών συστημάτων -όπως είχε εξελιχθεί ως τώρα- η νέα δομή -που συγκροτείται ως υπουργείο Επικρατείας- στόχο έχει να εξαλείψει τις «ουρές» στο Δημόσιο, με διασύνδεση όλων των βάσεων δεδομένων και κατάργηση περιττών διαδικασιών.

Τα πρώτα αποτελέσματα θα φανούν μέσα σε λίγους μήνες, στα τέλη του 2019 ή αρχές του 2020. Στόχος είναι μέχρι το 2021, το σύστημα να βρίσκεται πλέον σε παραγωγική διαδικασία. Φυσικά ζητούμενο είναι να απαλλαχθούν οι πολίτες από γραφειοκρατικό βάρος.

Τέλος οι ουρές στο Δημόσιο: Χάνουμε 3% του ΑΕΠ κάθε χρόνο στις “ουρές”!
Πριν πέντε χρόνια ακριβώς (Μάιο του 2014), ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Είχε παραλάβει ειδική έκθεση από τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ Άνχελ Γκουρία, μέσα στην οποία μετρούσε το διοικητικό κόστος για την οικονομία της γραφειοκρατίας. Το κόστος έφτανε τα έξι δισ. ευρώ το χρόνο! Επιπλέον, η αποτίμηση αυτή μπορεί να είναι και μικρότερη από την πραγματική. Ο λόγος επειδή περιορίζεται μόνον σε 13 επιλεγμένους τομείς της Οικονομίας και δεν περιλαμβάνει τις καθημερινές συναλλαγές εκατομμυρίων πολιτών.

Υπήρχαν έρευνες οι οποίες έφταναν ακόμα και σε 6,8% του ΑΕΠ, το διοικητικό κόστος ετησίως. Αυτό το βάρος πλέον δεν θα πέφτει στον πολίτη, αλλά θα το αναλαμβάνει το Κράτος. Όταν υποβάλλει ο πολίτης ένα αίτημα, είναι υποχρέωση των υπηρεσιών να αλληλο-ενημερώνονται εσωτερικά, δίχως να τον ενοχλούν.

Τέλος οι ουρές στο Δημόσιο: Ψηφιακό «κλειδί» χωρίς ουρές και ταλαιπωρία
Στόχος της κυβέρνησης Μητσοτάκη σήμερα είναι το ελληνικό δημόσιο να λειτουργεί στα πρότυπα των θεσμικά ανεπτυγμένων κρατών της ΕΕ, ενόψει και του 2021 –με την συμπλήρωση 200 ετών ανεξάρτητου εθνικού βίου. Το Δημόσιο για πρώτη φορά αναλαμβάνει την ευθύνη της επικοινωνίας ανάμεσα στις υπηρεσίες αντί να φορτώνει στον πολίτη την περιττή υποχρέωση να στέκεται σε ουρές για να συγκεντρώνει πιστοποιητικά με σφραγίδες και υπογραφές.

Ο νέος υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναλαμβάνει σαν βασική αρμοδιότητα να επιδιώξει την πλήρη διαλειτουργικότητα στο Κράτος. Παίρνει την εξουσιοδότηση να ξεκινά διαδικασίες απλοποίησης σε όλα τα υπουργεία, με τα οποία θα συνεργάζεται.

Εξετάζοντας ένα προς ένα όλα τα πεδία αυτά και τις γραφειοκρατικές ενέργειες που απαιτούν -το καθένα ξεχωριστά και όλα μαζί- θα αποκαλυφθούν οι περιττές διαδικασίες που μπορούν να απαλειφθούν, εφόσον το δημόσιομπορέσει να διασυνδεθεί με όλες τις βάσεις δεδομένων και τα Μητρώα που, αν και σχετίζονται το ένα με το άλλο, παραμένουν λειτουργικά αποκομμένα, επιβάλλοντας ξεχωριστή αναζήτηση και «ουρές» στους πολίτες για την συγκέντρωση των στοιχείων που απαιτούνται ξανά και ξανά, σε κάθε περίπτωση συναλλαγών με το Κράτος.

Η αρχή θα γίνει με διασύνδεση όλων των Μητρώων που βρίσκονται διάσπαρτα στο ελληνικό Κράτος, σε ένα ενιαίο Μητρώο για κάθε έναν πολίτη και για όλους μαζί. Το σχέδιο θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως το 2023.

Τέλος οι ουρές στο Δημόσιο: «Γεγονότα ζωής»
Οι ενέργειες απλούστευσης με διασύνδεση των σχετικών διαδικασιών θα ξεκινήσουν από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας του νέου συστήματος. Οι πρώτες κινήσεις θα αφορούν στα «γεγονότα ζωής» που είναι κοινά για κάθε πολίτη στη χώρα μας. Ήδη έχουν χαρτογραφηθεί 120 πεδία επαφής του κάθε πολίτη με το δημόσιο, για τις οποίες υποβάλλονται συχνά σε πολλαπλές διαδικασίες (αναζήτηση εγγράφων κλπ) με συνέπεια να μπαίνει σε χιλιάδες “ουρές” στη διάρκεια της ζωής του.

Αντί ο πολίτες να σχηματίζουν ουρές από υπηρεσία σε υπηρεσία όπου έχουν και από έναν αριθμό Μητρώου, πλέον όλα τα Αρχεία που τους αφορούν θα επικοινωνούν κεντρικά μεταξύ τους, χωρίς να χρειάζεται να μεταβαίνουν από την μία στην άλλη, για να αιτηθούν πιστοποιητικά, βεβαιώσεις ή άλλα προσωπικά στοιχεία .

Τέλος οι ουρές στο Δημόσιο: Στην κατεύθυνση αυτή, το σχέδιο προβλέπει και τα εξής βήματα:
«Ψηφιακό κλειδί» στο Δημόσιο: ακυρώνεται και επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός για τις νέες ταυτότητες. Οι ταυτότητες θα λειτουργούν σαν ένα «ψηφιακό κλειδί», το οποίο θα δίνει στον πολίτη τη δυνατότητα να αποκτά πρόσβαση σε υπηρεσίες, όπου αυτός και αν βρίσκεται.
Ηλεκτρονικές αιτήσεις: με το «ψηφιακό κλειδί» πολλές υπηρεσίες των ΚΕΠ, θα είναι προσβάσιμες μέσω υπολογιστή ή κινητού, ακόμα και εκτός ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών (βράδυ, αργίες ή και εν κινήσει από το δρόμο). Έτσι καταργούνται ουρές και ωράρια, γίνονται πιο εύκολες οι συναλλαγές με το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα και δεν θα απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία όπως πχ για ανανέωση ενός διαβατηρίου ή μιας ταυτότητας, αλλά ακόμη και για την έκδοση μιας σύνταξης χηρείας!

Το κράτος αλλάζει για να υπηρετεί τον πολίτη: από το 2020 κάθε γέννηση θα δηλώνεται μόνο μία φορά στη Δημόσια Διοίκηση. Τα παιδιά θα αποκτούν αμέσως ασφάλιση και θα εγγράφονται μόνο την πρώτη φορά στην εκπαίδευση. Έκτοτε, θα προχωρούν αυτόματα στην επόμενη βαθμίδα. Οι γονείς θα έχουν πρόσβαση στις επιδόσεις του και δεν θα χρειάζεται να εξεταστεί η γνησιότητα των τίτλων σπουδών του.

Στο νέο περιβάλλον που θα οικοδομηθεί με πολύ δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα, απλοποιούνται εκατοντάδες συνήθεις γραφειοκρατικές διαδικασίες που ακολουθούνται στη ζωή κάθε πολίτη:

δήλωση γεννήσεως,
βάπτιση, εγγραφή
αποφοίτησή από σχολεία και πανεπιστήμια
έκδοση και επανέκδοση ταυτότητος ή διπλώματος οδήγησης κλπ
εγγραφή σε εκλογικούς καταλόγους,
έκδοση ΑΦΜ,
έναρξη επαγγέλματος,
ασφάλιση ή την συνταξιοδότηση.

Το ίδιο θα ισχύει και για τις τράπεζες, τις τηλεφωνικές εταιρείες και τους ιδιωτικούς φορείς, για τα θέματα στα οποία νομίμως μπορούν να υποβάλλουν αιτήματα στοιχείων πελατών τους

 

πηγή enimerotiko.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.