Αρχική Αφιέρωμα Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης… όπως παλιά! Οι ταινίες και οι στιγμές που ξεχωρίσαμε...

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης… όπως παλιά! Οι ταινίες και οι στιγμές που ξεχωρίσαμε (Φωτογραφίες)

 

Μετά από την περσινή χρονιά όπου το Φεστιβάλ διενεργήθηκε εξ ολοκλήρου διαδικτυακά, φέτος το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης άνοιξε και πάλι τις σκοτεινές αίθουσες και υποδέχτηκε το κοινό σε προβολές, συζητήσεις και masterclasses… όπως παλιά!

Οι κινηματογραφικές αίθουσες του Φεστιβάλ στην πόλη, οι αίθουσες και οι χώροι των αποθηκών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης γέμισαν και πάλι από κόσμο παρόλο που οι περισσότερες ταινίες είχαν και διαδικτυακές προβολές και αυτό δείχνει πόσο είχε λείψει στους κινηματογραφόφιλους η εμπειρία της σκοτεινής αίθουσας. Κάτι που δεν μας προκαλεί εντύπωση καθώς η παρακολούθηση μιας ταινίας σε μια κινηματογραφική αίθουσα είναι ένα συλλογικό βίωμα, μια εμπειρία που όλοι μας έχουμε ανάγκη, ειδικά μετά από τόσους μήνες εγκλεισμού και απόστασης μεταξύ μας.

Με την αίσθηση ότι επιστρέφουμε ξανά σε αγαπημένα μέρη και συναντούμε γνώριμες φυσιογνωμίες με τις οποίες μοιραζόμαστε την αγάπη για τον κινηματογράφο παρακολουθήσαμε ξανά κι εμείς ένα μέρος του 62ου Φεστιβάλ. Είχαμε σχεδόν ξεχάσει πώς είναι να κινείσαι σε ρυθμούς φεστιβαλικούς! Ο προσεκτικός σχεδιασμός της ημέρας για να δούμε όσο το δυνατόν περισσότερες ταινίες αλλά να καταφέρουμε να παραμείνουμε και μετά το τέλος της ταινίας για να ακούσουμε τους σκηνοθέτες και συντελεστές τους στα Q & A, η αγωνία να προλάβουμε να βγάλουμε εισιτήρια για τις ταινίες που επιλέξαμε πριν αυτές γίνουν sold out, η ανέλπιστη χαρά του να βρεις ελεύθερες τις καλύτερες θέσεις στην αίθουσα και στο τέλος της ημέρας οι ατελείωτες συζητήσεις και αναλύσεις για τις ταινίες που είδαμε.

Φέτος το Φεστιβάλ έκανε ένα μεγάλο αφιέρωμα στο μοντάζ με τίτλο “Κόψε κάτι: Το μοντάζ και τα μυστικά του” όπου εννέα κορυφαίοι μοντέρ από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη και μοιράστηκαν με το κοινό την πολύτιμη εμπειρία τους, σε αίθουσες κατάμεστες. Μεταξύ αυτών ο υποψήφιος για Όσκαρ, Γιώργος Μαυροψαρίδης, σταθερός συνεργάτης του Γιώργου Λάνθιμου. 

Με μεγάλη χαρά διαπιστώνουμε, χρόνο με το χρόνο, πόσο εξελίσσεται η παραγωγή ελληνικών ταινιών, κάτι που ήταν φανερό και φέτος στην άρτια παραγωγή του “Αγία Έμυ” της Αρασέλης Λαιμού, στο εξαιρετικό σενάριο και στην υπέροχη κινηματογράφηση του “Μαγνητικά Πεδία” του Γιώργου Γούση, του σύγχρονου ελληνικού Γουέστερν “Αγέλη Προβάτων” του Δημήτρη Κανελλόπουλου, της πρώτης ελληνόφωνης – άψογης εικαστικά – queer όπερας “Orfeas2021” από την Ομάδα ΦΥΤΑ.

Στις διεθνείς ταινίες ξεχωρίσαμε το “Αναζητώντας της Βενέρα” της Norika Sefa, μια παράξενα οικεία βαλκανική ταινία, η “επανάσταση” και η διεκδίκηση μιας καλύτερης ζωής από μια έφηβη, το εξαιρετικό “Ψίθυροι Πολέμου” του Florian Hoffmann που αναφέρεται στον αγώνα των Κούρδων για την άρρηκτη σχέση ανάμεσα στη μνήμη, το τραύμα και τη δύναμη της εικόνας, το “Χωράφι με Παπαρούνες” του Eugen Jebeleanu, εμπνευσμένο από ένα πραγματικό γεγονός μιλάει για την διαφορετικότητα και την καταπίεση από μια διαφορετική οπτική, το “Σουάντ” της Ayten Amin που μας εισάγει στην τραγικότητα που πολλές φορές κρύβουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το “Δύση” του Michel Franco, για την εύθραυστη ισορροπία μιας φαινομενικά δεμένης οικογένειας και το συγκλονιστικό “Mediterraneo” του Marcel Barrena, μια σπαρακτική ανθρώπινη ιστορία που διαδραματίζεται στη Λέσβο και μας φέρνει αντιμέτωπους με τις δραματικές στιγμές που ζουν οι πρόσφυγες στο ταξίδι τους προς την πολυπόθητη ασφάλεια.

Γεμάτοι εικόνες από την – ούτως ή άλλως – “κινηματογραφική” Θεσσαλονίκη, ήδη ανυπομονούμε για το επόμενο Φεστιβάλ!

Δείτε εδώ αναλυτικά τις ταινίες που βραβεύτηκαν στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.